Conceptos
antisemitismo, autodeterminación, descolonización, fascismo, holocausto, intifada, limpieza étnica, nazismo, solución final
Contidos
Unidade 5: A expansión imperialista. A hexemonía colonial británica.
Unidade 6: A I Guerra Mundial
As consecuencias da guerra.
As propostas de paz.
A desaparición dos grandes imperios
A Sociedade de Nacións (SDN).
Unidade 9: Os fascismos
Principais trazos dos fascismos
O nazismo:
Hitler e o nazismo
O ascenso de Hitler ao poder
A ditadura nazi
O control da sociedade
O racismo
Unidade 10: A Segunda Guerra Mundial
Os belixerantes
A creación da ONU
Unidade 11: A guerra fría:
A consolidación dun mundo bipolar
O afundimento da Unión Soviética
Unidade 12: A descolonización
Os factores determinantes
O mundo islámico: O novo estado de Israel e o drama palestino
Secuenciación e temporalización
Primeiro bloque. A noite dos cristais rotos
- Lectura en gran grupo de Gunter Grass, “1938”, Mi siglo. Elaboración por grupos de 3 personas dun texto de cinco liñas nos que se resuman as ideas principais da lectura. (1 hora).
- Visionado da primeira parte do documental ficcionado da BBC La noche de los cristales rotos y el Estado de Israel (1 hor). Elaboración dun texto que inclúa: Data, Putsch de Munich, Solución final, Leis de Nüremberg, Goebbels, “Así comienza el Holocausto”
- Explicación polo profesor dos principais trazos dos fascismos (J. Prats e outros, Historia do Mundo contemporáneo. 1 Bacharelato. Galicia, Madrid, Anaya, 2008, páxs. 248-249) e do nazismo (páxs. 253-257) (2 horas).
- Nazismo e racismo: Comentario de texto en gran grupo: Leis de Nüremberg (páx. 265) (1 hora)
- Holocausto: Auschwitz: una campo da morte (páx. 289-290). Investigando en internet.
- Lectura en gran grupo de Frank Pavloff, Mañana parda. Breve fábula antifascista, Barcelona, El Aleph, 2003. (1 hora).
- Elaboración dun texto de síntese titulado que una os elaborados nos apartados 1 e 2 e que recolla as principais ideas dos apartados 4, 5 e 6.
Segundo bloque: O nacemento do Estado de Israel
- Explicación do profesor (2 horas); Trazos característicos da descolonización (331): Desaparición do Imperio otomano (127, 211, 295).
- Visionado da segundo parte do documental ficcionado da BBC La noche de los cristales rotos y el Estado de Israel (1 hora)
- Explicación do profesor Israel/Palestina (Israel 347-348, 360-361, 410-411, 426).
- Visionado de fragmentos de Checkpoint (1 hora).
- Lectura en gran grupo de Safi, En el solar de la escuela.
- Traballo en casa en pequeno grupo: Elaboración dun texto sobre o problema Israel/Palestina no que aparezan os conceptos de Declaración Balfour, Protectorado, ONU, holocausto, intifada, muro de Cisjordania.
Terceiro bloque: A caída do muro de Berlín
- Explicación do profesor (2 horas)
- Outros muros? Búsqueda en internet